Uważaj na oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku. Przestępcy pod pretekstem weryfikacji podejrzanej transakcji namawiają do instalacji aplikacji, np. Any Desk czy TeamViewer. Dzięki niej mogą przejąć kontrolę nad urządzeniem, z którego korzystasz.

Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o:

- instalację dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, za pomocą których logujesz się do bankowości internetowej i mobilnej,

- podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych, które pozwalają na dokonanie transakcji.

Pamiętaj też, że pracownicy banku nigdy nie zadzwonią do Ciebie z numeru infolinii 800 888 888. Z tego numeru korzystamy tylko, aby odbierać połączenia.

Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i skontaktuj się osobiście z placówką banku lub Infolinią SGB.

Aktualności

Powiązane wiadomości

Teraz z każdego miejsca możesz zamówić kartę debetową – wystarczy smartfon z aplikacją SGB Mobile lub Nasz Bank! Kartę zamówisz też w bankowości internetowej SGB24.